Idei de la GESF 2019 – Forumul Global pentru Educație și Abilități

Postat de Data: mai 6, 2019
Braydon Bent, vloggerul de 10 ani care a deschis GESF 2019

„Sunt aici pentru a vă reaminti că este și lumea mea și generația mea va fi lăsată în urmă pentru a face față mizeriei. Așa că hai să încercam mai mult.” Sunt cuvintele lui Braydon Bent, vlogger englez în vârstă de 10 ani și vorbitor în deschiderea Forumului Global pentru Educație și Abilități din 2019, cuvinte care au puterea să facă schimbări pentru a ajuta următoarea generație.

Schimbarea a fost tema inconfundabilă a Forumului Global pentru Educație și Abilități din acest an. Modele inspiraționale din întreaga lume s-au adunat pentru a-și împărtăși cunoștințele și sfaturile cu delegațiile prezente cu privire la modul în care putem oferi un impact pozitiv asupra lumii în care trăim. Cheia pentru a realiza acest lucru o reprezintă profesorii. „În educație, dacă vrem să schimbăm lumea, trebuie să ne sprijinim profesorii”, a spus Vikas Pota, președintele Fundației Varkey. „Când aducem profesorii la discuție, totul se schimbă”, a mai adăugat el. Gândurile sale au fost reluate de Sunny Varkey, fondatorul Fundației Varkey: „Cele mai importante momente ale învățământului urmează să vină și profesorii, ca întotdeauna, vor lumina calea”.

Sunny Varkey în cadrul conferinței GESF 2019

Așadar, pe parcursul a trei zile de discuții inspiraționale, dezbateri și interviuri cu profesori, politicieni și lideri de afaceri, GESF 2019 a demonstrat că poate avea impact asupra lumii.

Idei și teme dezbătute la GESF 2019

1. EdTech în țările cu puține resurse

Puterea tehnologiei în educație și educația digitală au fost teme fundamentale în cadrul GESF. În primul rând, pentru că 30 start-up-uri și-au prezentat ideile inovatoare în această direcție. Asfel, au putut fi obținute fonduri prin intermediul Premiului Next Billion. Unul dintre cei trei câștigători a fost Ubongo, care combină divertismentul, informații din mass-media și conectivitatea dispozitivelor mobile pentru a furniza la scară largă și costuri reduse învățare personalizată în funcție de locație pentru familiile din Africa. Dost Education le oferă posibilitatea părinților din India să își educe copiii de acasă prin intermediul unui conținut audio disponibil pe telefonul mobil. Ultimul start-up câștigător a fost Praxilabs, care permite ca o serie laboratoarele științifice virtuale să fie ușor accesibile tuturor.

2. Realism versus optimism

În timpul ședinței plenare, exploratorul și speakerul motivațional Mark Pollock, care a devenit orb la vârsta de 22 de ani și a paralizat 12 ani mai târziu, a vorbit despre modul în care a depășit adversitatea. Pollock a contribuit la explicarea importanței realismului în atingerea obiectivelor. „Pentru a face progrese, cred că trebuie să fim mai degrabă realiști decât optimiști”, explică el, „optimiștii se pot baza doar pe speranță și astfel riscă să fie dezamagiți și demoralizați. Dacă sunteți realiști, acceptați ziua de astăzi și mențineți speranța în viață”.

Mark Pollock în cadrul conferinței GESF 2019

3. Lideri de opinie de la cele mai înalte niveluri de guvernare

GESF a reunit mai mulți lideri mondiali. Dintre aceștia s-au remarcat Tony Blair (fost prim-ministru al Marii Britanii), Matteo Renzi (fost prim-ministru al Italiei), Juan Manuel Santos (fost președinte al Columbiei), Laura Chinchilla (fostă președintă a Costa Rica), George Papandreou (fost prim-ministru al Greciei), Julius Maada Bio (președintele Sierrei Leone) și Olusegun Obasanjo (fost președinte al Nigeriei). La aceste întruniri, au participat și 40 de miniștri ai învățământului din țări din întreaga lume. În timpul unei ședințe, Blair a vorbit despre moștenirea sa legată de educație. „Ceea ce contează este cât de mult ați putut să faceți în țara dumneavoastră”, spune el. „Cea mai bună speranță pentru schimbare este atunci când poporul și conducerea politică merg împreună.”

Lideri de opinie prezenți la GESF 2019

4. Evoluția proceselor de predare

Pentru a aduce schimbarea, este important să utilizăm metode noi de predare. EdTech joacă un rol important în acest sens, însă, potrivit Hanne Dumont, cercetător științific la Institutul German pentru Cercetare Educațională Internațională, modul în care cursurile sunt organizate și predate poate avea un impact semnificativ în educație. Răspunsul, spune ea, este predarea adaptivă, care îi face pe profesori să-și monitorizeze și să-și evalueze continuu elevii, să-i pună în grupuri de abilități mixte și să încurajeze îndrumarea de la egal la egal.

Hanne Dumont în cadrul prezentării la GESF 2019

Concluzia GESF a fost că educația este antidotul față de violență, sărăcie și corupție. Acțiunea prin educație este cheia pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU care implică schimbări climatice, stoparea corupției și creșterea calității vieții.

Mersi sus