Mirela Tanc, gazdă a evenimentului MSFTEduChat TweetMeet din februarie

Postat de Data: martie 19, 2019

În luna februarie, am avut onoarea să fiu invitată ca gazdă la evenimentul MSFTEduChat TweetMeet, un eveniment dedicat cititului, organizat de Microsoft Education, alături de alți 12 educatori minunați: Holly Holland, Dyane Smokorowski, Ben Spieldenner, Martha Bongiorno și Claudia Daniels din Statele Unite ale Americii, Linda Edwards din Canada, Natacha Camus din Franța, Simon Baddeley din UK, Bushra Anis Naqvi din Pakistan, Hammed Abdulazeez din Nigeria, Jacek Zablocki din Polonia, Milena Vojinović din Serbia.

Am fost onorată de invitația primită și am răspuns pozitiv. Cred că orice activitate organizată de autorități în domeniu, menită să îi apropie pe elevi de lectură, sau dedicată educației, în general, este benefică scopului educației.

Prima oară m-am informat despre specificul acestor EduChat-uri, pentru că, la noi, când auzi cuvântul „chat” nu te prea gândești la educație.

Ce este Microsoft MSFTEduChat TweetMeets?

TweetMeets sunt conversații globale și multilingve pe Twitter pe care Microsoft le oferă educatorilor, cu scopul de a aprofunda o temă educațională. 

În fiecare lună, Microsoft Education organizează evenimente sociale pe Twitter care se adresează educatorilor la nivel global. O echipă de specialiști pe o temă dată și experți MIE pregătesc și găzduiesc împreună aceste TweetMeet-uri. Echipa de experți formulează, mai întâi, câteva întrebări pe tema aleasă, selectate în urma unor întâlniri online cu educatori din întreaga lume. Apoi, înainte de eveniment, experții distribuie aceste întrebări pe rețelele sociale, împreună cu o gamă de resurse, cu o postare pe blog și cu informații despre eveniment. Acest lucru permite tuturor participanților să se pregătească pentru discuție. Ulterior, Microsoft creează un Twitter Moment care conține cele mai notabile tweet-uri și resurse distribuite în timpul evenimentului.

În luna februarie s-au oferit 5 traduceri simultane: engleză, franceză, poloneză, română și sârbă. Pentru a facilita conversația, au fost folosite hashtag-uri personalizate pentru fiecare limbă, în afară de engleză: #TweetMeetFR, #TweetMeetPL, #TweetMeetRO, #TweetMeetSR.

Care este publicul țintă pentru MSFTEduChat TweetMeet?

Publicul acestor conversații virtuale este format din:

  • educatori
  • administratori
  • bibliotecari
  • edtech specialiști
  • specialiști IT

Subiectele  evenimentelor sunt atent alese, având ca scop comemorarea și sărbătorirea evenimentelor importante, recurente de conștientizare etică globală sau tendințe în domeniu.

Pentru luna februarie – considerată luna lecturii și a alfabetizării – au fost selectate câteva întrebări din domeniu. Cele 4 întrebări în cadrul TweetMeet pregătite pentru MSFTEduChat au fost atent gândite și aprobate de specialiștii Microsoft:

M-au impresionat seriozitatea maximă cu care s-a organizat evenimentul cu o lună înainte, precum și dedicarea celor trei facilitatori (Marjolein Hoekstra, Anica Tričković și Francisco Texeira) care au fost alături de noi pas cu pas, de la acceptarea invitației, la crearea topicului evenimentului, la selectarea fotografiei și a informațiilor oferite despre gazde în casetele de prezentare (selectate, atent verificate și abia apoi distribuite), la organizarea activităților premergătoare evenimentului (folosind instrumente grozave: Microsoft Team, OneNote Online, Buffer) până la folosirea fonturilor și a hashtag-urilor potrivite.

Responsabilitățile ca gazdă MSFTEduChat constau în:

  • a contribui activ la conversațiile echipei Teams Microsoft și a colabora cu colegii globali pentru diverse sarcini
  • a anunța evenimentul în rețelele noastre de parteneri prin utilizarea unor lucrări personalizate pe care le proiectăm în acest scop
  • a promova în permanență evenimentul pentru noii veniți
  • a posta (sau răspunde la) întrebări prin tweets, a discuta cu participanții și a indica resursele cheie

Toate aceste activități m-au făcut să înțeleg că am o contribuție la educația globală. Am împărtășit cu alți educatori resurse educaționale grozave, am făcut schimb de „secrete” prin care îi apropiem pe elevi de lectură și am legat noi prietenii care vor sta la baza unor viitoare colaborări sau chiar schimburi culturale.

Pentru mine a fost o experiență grozavă, prin care mi-am verificat și dezvoltat expertiza.

Mersi sus