Cunoașterea cel puțin a unei limbi străine reprezintă pentru elevi un atu incontestabil ce le poate marca parcursul profesional ulterior. Oricât de pregătiți și bine intenționați suntem ca profesori, lucrul diferențiat la clasă, în funcție de achizițiile elevilor până într-un anumit moment, poate fi provocator, mai ales ținând cont și de faptul că atenția lor este ușor de pierdut. Spre exemplu, nu de puține ori se întâmplă ca elevii mai bine pregătiți să se plictisească atunci când sunt repetate noțiuni cu un nivel de dificultate mai redus.
Soluțiile există și țin de multe ori de creativitatea cadrului didactic, dar și de inovațiile tehnologice. Laboratorul digital pentru limbi străine Prolang reprezintă o modalitate interactivă pentru creșterea calității și eficienței învățării limbilor străine. Iată de ce!
Cum funcționează laboratorul digital pentru limbi străine Prolang
Profesorul poate preda și evalua elevii diferențiat prin simpla grupare a acestora în funcție de nivelul de performanță sau tematicile abordate la curs.
Să spunem că Grupa A este alcătuită din școlari foarte buni, poate chiar olimpici. Ei pot asculta prin intermediul modului de elev și a căștilor, ce fac parte din kitul complet Prolang, un fișier audio (salvat în laptopul/PC-ului profesorului sau direct de pe internet), redat de profesor, după care trebuie să rezolve o serie de cerințe. În același timp, elevii din grupa B citesc textele realizate în tema pentru acasă. Pronunția se aude extrem de clar datorită ProLang, astfel încât au parte de beneficiile studiului one-to-one (cu un singur cursant) și obțin instant feedback din partea profesorului.
Chiar dacă citesc cu voce tare, elevii din Grupa B nu îi perturbă deloc pe colegii lor. Cu toții au caști, iar profesorul se poate conecta la o grupă, sau cealaltă, cu ușurință. În plus, el poate seta în aceeași clasă până la 9 grupe de studiu diferite, soluție bună, în cazul orelor cu puțini cursanți, în care performanța și lucrul individual sunt importante.
În plus, profesorul poate înregistra lecția astfel încât să evalueze pronunția fiecărui elev în parte. Fiecare școlar este ancorat în activitatea lui, iar atenția și interactivitatea sunt mult crescute. Se aude foarte bine în căști – zgomotele de fond (mașinile care trec pe stradă, alte zgomote de la colegi etc.) sunt eliminate.
Rezumăm întreaga experiență de la clasa dată drept exemplu, astfel:
– profesorul își structurează cu ușurință ora și are posibilitatea de a integra diferite fișiere audio;
– implicarea elevilor este mai mare datorită exercițiilor diverse pe care le au de rezolvat și promovării lucrului în echipă;
– crește timpul de vorbire în limba străină alocat fiecărui elev;
– procesul de predare este personalizat, cu beneficii tip one-to-one.
Structura laboratorului Prolang – echipamente și software premium pentru performanță în educație
În cadrul laboratorului Prolang profesorul și elevii utilizează module electronice (microcalculatoare) prevăzute cu cască, microfon și buton prin care își pot exprima dorința de a interveni în lecție. De asemenea, cadrul didactic are un panou de control pentru gestionarea clasei printr-o aplicație software premium. Comunicația între elevi și profesor se face prin intermediul unei rețele locale wireless.
Profesorii din România au încredere în eficiența Prolang
Succesul laboratorului fonetic Prolang este recunoscut de cadre didactice din toată țara. Soluția dezvoltată de Quartz Matrix în România, cu sprijinul profesorilor români și actualizată periodic în acord cu noile tehnologii în domeniu a fost premiată pentru inovația adusă în predarea limbilor străine.
„Pentru profesorii de limbi moderne, laboratorul fonetic ProLang e soluția excelentă în încercarea de a aduce o pată de culoare în procesul de predare-învățare. Elevii au șansa de a asculta CD-uri, perfecționându-și astfel accentul și dezvoltându-și capacitatea de a înțelege un text într-o limbă străină. Faptul că poți lucra pe grupe cu exerciții diferite doar printr-un singur click, ușurează foarte mult munca profesorului și îi determină pe elevi să fie atenți și activi.” Alexandru Ana-Maria – Catedra de limbi străine – Colegiul Tehnic Danubiana, Roman
La final vă încurajăm să alegeți ProLang dacă doriți să:
Creșteți INTERACTIVITATEA în clasă
Accelerați procesul de învățare a LIMBILOR STRĂINE
Creșteți gradul de IMPLICARE a elevilor
Îmbunătățiți PRONUNȚIA și INTONAȚIA elevilor
ȘTIȚI în orice moment ce fac elevii din clasă
Individualizați procesul de învățare în funcție de NIVELUL DE CUNOȘTINȚE.
Mai multe detalii despre Laboratorul digital pentru limbi străine puteți afla aici! Regândiți educația pentru viitor!
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.