1. Reia proiectul și obiectivele asumate
Indicatorii de proiect obligatorii (indicatorii de rezultat și indicatorii de realizare) și valorile asumate prin Cererea de finanțare trebuie realizați în totalitate până la finalizarea proiectului. Neîndeplinirea indicatorilor duce la diminuarea finanțării, motiv pentru care planul activităților realizate prin proiect trebuie să fie bine organizat și bugetat.
2. Setează echipele și detaliază activitățile
Fiecare activitate se realizează cu oameni, inclusiv activitățile de implementare proiect. Din acest motiv, setează echipa de implementare proiect și transmite aceste informații către ISJ, iar ulterior detaliază, pentru fiecare activitate în parte, ce persoane vor participa și cât timp.
Din păcate, nu se pot deconta sume retroactiv, pentru activitățile deja realizate, iar pentru activitățile ce urmează să aibă loc, documentația trebuie să fie realizată corect, inclusiv angajările!
3. Întocmește Planul de Achiziții
Atenție! Fiecare linie din planul de achiziții reprezintă un dosar distinct de achiziție și bineînțeles, contract distinct! Întocmește o listă cu toate resursele necesare, caută ofertele potrivite și clasifică obiectele achizițiilor.
În această etapă, obținerea unei oferte nu reprezintă o achiziție, ci doar actualizarea valorilor din buget. Achizițiile vor fi realizate în funcție de necesitate și la momentul potrivit!
Neîndeplinirea prevederilor specifice achizițiilor publice din Legea 98/2016 conduce la corecții financiare specifice!
4. Activitățile obligatorii de promovare și publicitate a proiectului
Utilizarea elementelor de identitate vizuală ale instrumentului Următoarea Generație UE și ale Planului Național de Redresare și Reziliență al României este obligatorie inclusiv pentru beneficiarii finali ai finanțărilor prin PNRR. În scopul asigurării unei identități vizuale integrate și pentru respectarea unitară a regulilor privind identitatea vizuală, este necesară desfășurarea anumitor activități specifice, în funcție de valoarea totală a proiectului (exemplu: comunicat de presă).
De asemenea, este foarte importantă însușirea și înțelegerea tuturor documentelor care stau la baza ghidului de implementare.
După îndeplinirea și raportarea acestor activități, ca prime etape de implementare, urmează setarea fluxurilor financiare, raportările tehnice și financiare și bineînțeles, activitățile specifice prevăzute în cererea de finanțare.
Abordarea integratoare asigură o vizibilitate pe termen lung a activităților și contribuie la reducerea riscurilor de implementare. În acest sens, implicarea unei firme de consultanță cu experiență dovedită în implementarea proiectelor de acest tip este benefică și vă poate ghida în realizarea corectă a activităților, lucru ce va duce la îndeplinirea cu succes a indicatorilor asumați.