Ca ambasador SDGs (Sustainable Development Goals) acreditat de către ONU (Organizația Națiunilor Unite), fac parte din echipa unui nou proiect: Innovate Your Dreams 2019 Worldwide Project. Avându-i ca fondatori pe Khurram Shehzad (Pakistan) și Rania Lampou (Grecia), proiectul își propune să-i ajute pe elevi să înțeleagă și să se pregătească pentru locurile de muncă în viitor. Proiectul se bazează pe o cercetare devenită virală care a concluzionat că „65% dintre copiii care intră în școala primară de astăzi vor ajunge în cele din urmă să lucreze în locuri de muncă complet noi, care nu există încă”. Pe parcursul proiectului, elevii din întreaga lume, cu vârsta cuprinsă între 7 și 16 ani, vor învăța despre locurile de muncă ce vor fi create în viitor și rolul tehnologiei în transformarea lumii.
Proiectul se axează pe cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (SDGs) ale ONU, descrise în Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă (Educație de calitate, Energie accesibilă și curată, Industrie, inovare și infrastructură). Proiectul care promovează viziunea STE(A)M (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) și STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) va dura șapte săptămâni. În fiecare săptămână, profesorii vor primi sarcini pe care le vor îndeplini elevii.
Timp necesar: 160-180 minute / săptămână
Subiecte abordate: Cariere în viitor, Rolul tehnologiei în lumea transformatoare, Viitoarele industrii, SDG-uri, Știință, Tehnologie, Inginerie, TIC, cetățenie digitală, cetățenie globală
Abilități dobândite: Comunicare, colaborare, gândire critică și rezolvare de probleme în colaborare, creativitate și imaginație, inovare, leadership, cunoștințe și competențe în domeniul TIC
Obiectivele proiectului
Obiectivul principal al acestui proiect STE(A)M este de a preda și de a pregăti elevii de astăzi pentru carierele pe care le pot avea atunci când își termină facultatea și universitatea.
Proiectul își propune, de asemenea, să ajute profesorii să înțeleagă educația STEM prin învățarea bazată pe proiect și să-i învețe cum să construiască abilități pe care studenții trebuie să le aibă în viitor.
Acest proiect va preda, de asemenea, 3 din cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU, descrise în Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă: Educație de calitate, Energie accesibilă și curată, Industrie, inovație și infrastructură.
Rezultatele învățării
Introducerea viitoarelor cariere
Crearea unui nou loc de muncă pentru elevii noștri
Competențe necesare pentru succes în viitor
Introducere în Obiectivele Organizației Națiunilor Unite pentru Dezvoltare Durabilă
Rolul tehnologiei în viitor
Industrii în viitor
Proiectul a început pe 14 ianuarie 2019 și sunt încântată să constat că din România s-au înscris foarte mulți profesori. Sub deviza „Un viitor promițător”, am avut ca primă sarcină să discutăm cu elevii despre meseriile viitorului. Am inițiat discuția pornind de la previziunile recent deschisului Forum Economic Global de la Davos:
După ce am aflat aceste previziuni, am discutat despre abilitățile elevilor necesare pentru a presta aceste munci:
Am încurajat elevii să se gândească și la alte locuri de muncă care nu sunt încă inventate. De exemplu, nu a existat niciun Uber acum câțiva ani, dar astăzi putem avea o mașină la ușă, în doar câteva minute, atingând ecranul telefonului mobil.
Produs final: Încurajarea elevilor să reflecteze asupra carierei viitoare prin utilizarea un instrument digital. Produsele elevilor create în timpul proiectului vor fi afișate pe un perete în sala de clasă sau undeva în școală. Vom scrie titlul pe perete „Inovați-vă visele”, iar prin materialele create vom răspunde întrebărilor: Cum ne putem pregăti pentru viitor într-o lume în schimbare rapidă? sau Cum va arăta lumea atunci când absolviți universitatea?.
A doua sarcină săptămânală: „Tot ce vă puteți imagina este real”
Pablo Picasso a spus „Tot ceea ce vă puteți imagina este real”. În această săptămână, ne încurajăm elevii să se gândească la idei pentru a înțelege cuvintele lui Pablo Picasso.
Activitatea 1: Spuneți elevilor să-și închidă ochii și să se vizualizeze în aer. Petreceți 1-2 minute în această stare. Când își deschid ochii, întrebați-i ce au vizualizat.
Activitatea 2: Oferiți elevilor dumneavoastră o sarcină pentru a găsi o problemă în comunitatea, școala și casa lor sau în lume și să-și inventeze un loc de muncă pentru a rezolva această problemă. Cum ar funcționa acesta? Ce servicii ar oferi?
Activitatea 3: Solicitați elevilor să creeze un proiect de artă și artizanat sau o pictură care să le descrie munca pe care au inventat-o. Elevii pot crea o expunere de diapozitive pentru a-și explica slujba. De exemplu: Cum ar fi profesorii în viitor? Vor exista profesori umani?
După ce își termină sarcina de a doua săptămână, elevii vor colabora cu profesori dintr-o altă țară sau cultură. Elevii vor împărtăși locurile de muncă create între ei. Încurajați-i să utilizeze Skype, e-mailuri, Facebook, WhatsApp sau chiar să scrie scrisori.
Obiective de învățare pentru profesori
Profesorii vor învăța cum să își sporească abilitățile de rezolvare a problemelor elevilor prin context și cum să își cultive abilitățile de a analiza întrebările și apoi să le selecteze și să dezvolte soluții.
Profesorii vor învăța să încurajeze elevii să integreze artele într-un proiect STEM. Prin adăugarea elementelor de artă la studiile STEM, elevii pot folosi ambele părți ale creierului lor – analitic și creativ. Educația STE(A)M sporește imaginația elevului, precum și flexibilitatea, productivitatea și inovația.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.