1.000 de clase, din peste 200 de școli și licee din România, dotate cu tehnologie pentru educație digitală

Postat de Data: decembrie 5, 2022

Quartz Matrix a dotat 1.000 de clase, din 205 școli și licee din România, de stat și private, cu tehnologie pentru educație digitală. Dintre acestea, 400 de clase beneficiază de tehnologie premium Promethean, lider mondial ȋn echipamente interactive pentru ȋnvățământ. Ȋn următorii ani, Consiliile Județene vor putea accesa fonduri ȋn valoare totală de aproape un miliard de euro pentru dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale, prin PNRR. Care sunt tendințele ȋn domeniu și după ce criterii ar trebui ales partenerul privat care implementează proiectele.

,,În 2022, am dotat atât școli din învățământul de stat, cât și din cel privat. Spre exemplu, în cadrul proiectului ,,e-Ȋnvățare în Municipiul Bistrița”, am furnizat și instalat 196 display-uri interactive Promethean Cobalt 65 pentru 10 unități de învățământ. Pe lângă acestea, unitățile de învățământ au mai fost dotate cu 232 de sisteme cu ecrane electrice și videoproiector, 520 de camere de videoconferință și 90 de routere. Un alt exemplu de proiect amplu a fost dotarea cu display-uri interactive Promethean a 40 de săli de clasă de la Transylvania College, spune Magdalena Olaru, managerul Departamentului de Soluții Educaționale din cadrul Quartz Matrix.1.000 de clase, din peste 200 de școli și licee din România, dotate cu tehnologie pentru educație digitală

Top trei tendințe ȋn digitalizarea educației

,,Pandemia a accelerat transformarea digitală în diverse domenii, inclusiv în cel al educației. Digitalizarea învățământului nu înseamnă doar ore online, ci tehnologizarea tuturor aspectelor care țin de buna funcționare a unei școli atât la nivel administrativ, cât și în ceea ce privește procesul de predare, învățare, ascultare. Dotările claselor cu display-uri interactive și softuri educaționale sunt completate de investiții pentru soluții moderne de management și eficiență energetică. Toate acestea implică adaptare și învățare din partea angajaților școlii și din partea elevilor, procese fără de care accesarea tuturor avantajelor unei transformări digitale reale ar fi imposibilă”, completează Magdalena Olaru.

La nivel global, sunt remarcate trei tendințe importante ȋn digitalizarea educației, care se regăsesc și pe plan național. Pilonii în care digitalizarea joacă un rol fundamental sunt: procesul educațional în sine, managementul administrativ și componenta verde a școlii.

1. În procesul educațional, profesorii sunt încurajați să participe la cursuri de formare și laboratoare pentru crearea de conținut didactic digital – pentru a fi eficiente instrumente precum display-urile interactive, ele trebuie folosite constant. În același timp, elevii au nevoie de dotări – atât în laboratoarele de informatică sau de limbi străine, cât și în sălile de clasă ori sălile de festivități și de sport.

2. Educația digitală înseamnă o infrastructură informatică extinsă ce implică foarte multe riscuri. Aparatura școlii este interconectată la device-urile elevilor sau ale cadrelor didactice. Securitatea cibernetică, a documentelor, capacitatea de management și de control a informațiilor, asigurarea unei comunicări facile și rapide între profesori, elevi și părinți, toate fac parte din realitatea unei școli digitale sigure.

3. Școala digitală este o clădire verde, sustenabilă din punct de vedere energetic. Cu ajutorul tehnologiei, și consumul de energie poate fi eficientizat. Platforma recent premiată QLeap, dezvoltată de Quartz Matrix, este un instrument ce garantează reducerea costurilor cu cel puțin 11%. Un exemplu de utilizare a soluției QLeap în educație este următorul: dacă are loc o inundație în școală, sistemul identifică problema, iar apa este oprită automat.

Aproape 1 miliard de euro pentru educație digitală, prin PNRR

Săptămâna trecută, Ministerul Educației a lansat în consultare publică Ghidul solicitantului aferent apelului Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar, care va fi finanțat prin PNRR. Alocarea financiară a apelului va fi de aproximativ 1 miliard de euro, iar solicitanți eligibili sunt Consiliile Județene, respectiv Consiliul General al Municipiului București. La rândul lor, instituțiile vor alege companii private, responsabile de implementarea proiectelor. Ȋn procesul de selecție, ar trebui să țină cont de criterii precum:

– Consultanță în alegerea celor mai potrivite tehnologii. Raportul dintre valoarea pe care o aduce produsul și prețul său este cel mai important. În acest caz, specialiștii companiei ar trebui să prezinte detaliat avantajele și dezavantajele unui anumit produs, în raport cu altele.

– Produse dezvoltate specific pentru educație. Produsele achiziționate trebuie să fie dezvoltate pentru domeniul educațional, nu pentru alte domenii, dar să se potrivească, cumva și în educație.

– Experiență ȋn domeniu. Ideal ar fi ca producătorul echipamentelor să aibă experiență și know-how în dezvoltarea de produse pentru educație și poate chiar să fie recunoscut la nivel mondial.

– Suport și mentenanță. Producătorul ar trebui să aibă un departament dedicat de suport, care să răspundă la eventuale întrebări legate de produsul achiziționat.

– Servicii post achiziție. Compania ar trebui să poată oferi servicii suplimentare, precum instruirea în utilizarea sau administrarea echipamentelor tehnlologice vândute.

Potrivit The World Economic Forum, educația de calitate ȋnglobează patru tipuri esențiale de abilități pentru elevi: viziune globală asupra lumii, abilități creative (invovare, găndire analitică, capacitatea de a rezolva probleme), abilități tehnice (utilizarea cu succes a tehnologiei, inclusiv programare) și abilități interpersonale (inteligență emoțională, empatie, cooperare).

Mersi sus
WhatsApp